PERUTUSAN PRESIDEN IKRAM

PERUTUSAN PRESIDEN IKRAM

Sempena Ulang Tahun Pertama Pendaftaran Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM)

15 Zulkaedah 1431 bersamaan 23 Oktober 2010 

بسم الله الرحمن الرحيم  ...... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Segala pujian bagi Allah s.w.t yang telah menyempurnakan agamaNya, melengkapkan nikmatNya dan merelai Islam sahaja sebagai al-Din, selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, keluarga baginda dan para sahabat-sahabatnya, seluruh pengikut yang telah mengikuti baginda dengan sebaik-baiknya sehingga ke hari al-qiamah………. Amin!

              Semoga seluruh warga Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM), anggota keluarga mereka, seluruh ummat Islam di Malaysia dan dunia sentiasa berada di dalam keadaan sejahtera, sentiasa mentaati Allah s.w.t, memajukan diri serta memperkembangkannya hari demi hari supaya menjadi lebih baik dengan perjalanan masa, mampu menambah bakti kepada agama yang kita imani dan ummah yang kita sayangi.


                 Semalam tanggal 22 Oktober 2010, ulang tahun pertama pendaftaran Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM) diluluskan Pendaftar Pertubuhan. Kita semua sejak tarikh 22 Oktober 2009 yang lalu telah memperolehi sebuah wahana perjuangan yang dapat dimanafaatkan untuk memperkasakan perjuangan menegakkan Islam kembali gemilang menaungi manusia dan alam dengan kehendak Allah s.w.t dengan rahmat dan keadilanNya.

             Masa berlalu dengan cepat, kesibukan kita menguruskan transformasi entiti kita kepada IKRAM, pelancarannya di pusat, negeri dan cawangan-cawangan serta meletakkannya di atas landasan perjalanan yang terancang untuk  mengejar visi dan menyempurnakan misi membuat kita terlupa tarikh kelahirannya semalam.

Ulang tahun kelahirannya yang merupakan tarikh keramat kepada kita semua. Permulaan era baru yang menuntut kerja-kerja keras, pengorbanan maksimum, dalam laluan mengkhidmati Islam, ummah dan manusia, pengabdian kepada Allah tahap tinggi sejajar dengan tuntutan  masa  dan situasi cabaran-cabaran getir yang sedang dihadapi ummah agar ummah kembali berada di posisinya yang mulia, memimpin ummat manusia menuju keredhaan Allah s.w.t, pencipta alam semesta. 

Ukhuwah Teras Kegemilangan

No comments: